gerunds and infinitives

Weidmuller

Temat: Angielski PROBLEM! prosze ktos pomoze??!!

VERB + infinitive or -ing form <---oco chodzi ??
jutro pisze poprawe z tego tematu a mnie na lekcji nie bylo i nic nie kumam.
w necie nic nie moge znalezc.
moze ktos mi dac linka z ladnym opisem kiedy piszemy verb z infinitive a kiedy z forma ing??

albo moze ktos mi to wytlumaczy.

dzieki za wszelka pomoc :)

sa to tzw Gerund or Infinitive form
http://help4u.blox.p...INFINITIVE.html
tu masz jako tako wytlumaczone :P troche pozno na nauke jak to na jutro
Ten post był edytowany przez kemotix dnia: 23 Styczeń 2008 - 21:20
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=331139



Temat: Jutro nie ma angielskiego!!!!!!!!
na potencjalny test z ang. obowiązują:
str. 91-94 z książki

Słówka z tematu LYING

reported speech
indirect questions
(reporting verbs jak admitted, denied, asked, claimed, warned, reminded, rejected, refused, insisted, apologized, persuaded, convinced, encouraged, threatened, questioned...)

gerunds and infinitive

różnice między forget to do i forget doing sth, stop doing/to do sth, try to do/doing sth, need to do/doing, go on to do/doing, remember to do/doing...
Źródło: zyciepubliczne.fora.pl/a/a,185.html


Temat: w jakim języku prowadzicie lekcje?
Napisałem długi post, ale szkoda było wysyłać.

Dzięki za wszystkie porady, szukajcie moich uczniów na listach laureatów konkursów na szczeblu międzynarodowym. Najpóźniej w lutym, co tam. Zdążę. Dobranoc.

P.S. Tak teraz siedzę nad lekcjami na jutro - przykładowy plan wynikowy z aktualnie skończonego rozdziału:

-    zna niektóre wyrazy i zwroty z działu 19 (A)
-    uzupełnia dialogi słowami: too / enough oraz odpowiednimi przymiotnikami lub przysłówkami (B)
-    zna czasowniki wymagające zastosowania form: infinitive lub gerund (A)
-    uzupełnia zdania formami: infinitive / gerund (C)
-    łączy w pary przymiotniki o zabarwieniu silnym i neutralnym (big &#8211; enormous) (A)
-    stosuje podstawowe zwroty przy pożegnaniu: Goodbye! See you next time!               Have a good trip! (C)

Komunikacja jak widać na ostatnim miejscu i w bardzo małym zakresie. Najważniejsza jest gramatyka.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=7230


Temat:
12.05 ~~> Conditionals
19.05 ~~> Unit4
26.05 [?!] ~~> Gerund infinitive ;P
II Grupa Of Kozz ;P
Źródło: humanvlo.fora.pl/a/a,13.html


Temat:
Evilho: mówiła na pewno Gerund infinitive [czyt. dżerand infinitif] (formy z ingiem)
Źródło: humanvlo.fora.pl/a/a,13.html


Temat: Zajęcia nr 46 - infinitive or gerund.
Witam,
kolejne zadanie dotyczy form czasownikowych, jakie są używane po czasownikach osobowych. Polecam uwadze część teoretyczną. Na rozwiązania czekam do piątku 23.04.2010 do 20:00.
Pozdrawiam
Agnieszka Szefer
Źródło: logim.edu.gorzow.pl/viewtopic.php?t=2306


Temat: Zajęcia nr 47 - gerund or infinitive (II)
Witam,
oto dalszy ciąg form czasownikowych: gerund, infinitive lub bare infinitive. Na rozwiązania tych zadań czekam do niedzieli wieczorem.
Pozdrawiam
Agnieszka Szefer
Źródło: logim.edu.gorzow.pl/viewtopic.php?t=2328


Temat: Zajęcia nr 47 - gerund or infinitive (II)
Witam,
oto dalszy ciąg form czasownikowych: gerund, infinitive lub bare infinitive. Na rozwiązania tych zadań czekam do niedzieli wieczorem.
Pozdrawiam
Agnieszka Szefer
Źródło: logim.edu.gorzow.pl/viewtopic.php?t=2329


Temat: Quenya: czasownik 'być' w różnych fazach koncepcyjnych
W związku z tym, że zajmuję się obecnie badaniem zawartości nowego PE nr 16 (patrz tutaj), a różni badacze języków, jak Nolimon czy Arathulion prosili o jak najwięcej nowych form, które tam znaleźć możemy, postanowiłem zebrać razem to, co wiemy o czasowniku 'być' w najdawniejszych fazach koncepcyjnych quenya (z lat 10. i 20. XX - PE nr 14 i 16). Może inni badacze dodają zestawienie na temat owego czasownika w późniejszych pismach i późniejszych fazach koncepcyjnych? Zapraszam do wpisywania się tutaj:

    l"Early Qenya Grammar" (EQG) powstała w latach 1920-1925 (prawdopodobnie w 1923 r.). W PE nr 14, str. 57 znajdziemy całą listę form czasownika 'być':

      Cz. teraźniejszy (Present):

      e 'jest'; gdy przed -e- lub po -e-, przybiera formę i

      Inne formy: l. mn. il 'są', forma bezosobowa ir 'jest', forma zwrotna ikto, ilko 'jest się, sobie', gerund (rzeczownik odczasownikowy) ista 'bycie (w teraźniejszości)', imiesłów teraźniejszy in(d)- lub inda 'będąc'

      Cz. przeszły (Past):

      ie 'był'; alternatywne formy: ye / hye)

      Inne formy: l. mn. iel 'byli', forma bezosobowa ier 'był', forma zwrotna iekto, ielko 'był sobie, siebie'*, gerund (rzeczownik odczasownikowy) ista 'bycie (w przeszłości)', imiesłów uprzedni in(d)- lub inda 'bywszy'

      Cz. przyszły (Future):

      va 'będzie'

      Inne formy: l. mn. val 'będą', forma bezosobowa var 'będzie', forma zwrotna vakto 'będzie sobie, się'*, gerund (rzeczownik odczasownikowy) vasta 'bycie (w przyszłości)', imiesłów przyszły vanda

      * Często stosowany w 3 os. formy zwrotnej w przeszłości lub przyszłości, np. (tu-)mĂŠliel ielko zamiast tu-mĂŠlielko '(oni) kochali siebie'


    lKoniec lat 20.: "Quenya Word-lists" (QW) powstały pod koniec lat 20. - w czasach komponowania Oilima Markirya. Listy te zbierają ok. 170 słów, w tym wiele ciekawych rzeczowników i czasowników. Pośród form mamy całą listę poświęconą czasownikowi 'być' w tej fazie koncepcyjnej:

    Formy pełne:

      Ă­ 'być', bezokolicznik (infinitive)

      ea 'jest', cz. teraźniejszy (present) < *aia < *a-ya), jako przyrostek -ya, -ia lub -ea

      nea 'to jest, to istnieje', 'tak' itd. - cz. teraźniejszy czasownika *na *'istnieć' (*na-ya > *naia > nea?)

      inye 'był', cz. przeszły (past), jako przyrostek -nye lub -ndie

      nanye 'to było, to istniało' - cz. przeszły.

      Ăşya 'nie jest', zaprzeczenie

      unye 'nie był', zaprzeczenie


    Przyrostki:

      -ya, cz. teraźniejszy (present), dodawany do przymiotników i imiesłowów zakończonych spółgłoską, np. qalinya 'umiera' (qalin 'umarły)

      -ea, cz. teraźniejszy (present), dodawany do przymiotników i imiesłowów zakończonych na -a (*a-ya > -*aia > -ea), np. mĂĄrea 'jest dobry' < mĂĄra 'dobry' + -ya 'jest')

      -ia, cz. teraźniejszy (present), dodawany do przymiotników i imiesłowów zakończonych na -e (*e-ya > -*eia > *-Ă­a > -ia), np. ninqia 'jest biały' < ninqe 'biały' + -ya 'jest')

      -nye, cz. przeszły (past), dodawany do przymiotników i imiesłowów, np. maranye 'był dobry'

      -ndie, cz. przeszły (past), dodawany do przymiotników i imiesłowów zakończonych na -nd, np. qalindie 'był umierający' (< *qalind- + -nye > *qalind(n)ye > qalindie)

Źródło: elendili.nazwa.pl/viewtopic.php?t=2194


Temat: w jakim języku prowadzicie lekcje?

P.S. Tak teraz siedzę nad lekcjami na jutro - przykładowy plan wynikowy z aktualnie skończonego rozdziału:
Kod:
- zna niektóre wyrazy i zwroty z działu 19 (A)
- uzupełnia dialogi słowami: too / enough oraz odpowiednimi przymiotnikami lub przysłówkami (B)
- zna czasowniki wymagające zastosowania form: infinitive lub gerund (A)
- uzupełnia zdania formami: infinitive / gerund (C)
- łączy w pary przymiotniki o zabarwieniu silnym i neutralnym (big – enormous) (A)
- stosuje podstawowe zwroty przy pożegnaniu: Goodbye! See you next time! Have a good trip! (C)

Komunikacja jak widać na ostatnim miejscu i w bardzo małym zakresie. Najważniejsza jest gramatyka.



Komunikowanie się/komunikacja - to nie tylko zwroty grzecznościowe!

To umiejętność porozumienia się, przekazania informacji za pomocą określonych zwrotów.

Zbyt wąsko potraktowałeś to określenie. Poza tym, nie ma komunikacji bez gramatyki, czy słownictwa. Nie chodzi o to, że serwuję Ci komunikacje zamiast gramtyki, czy słowictwa. Nie osiągniemy umiejętności komunikowania się nie zając gramatyki, czy słówek. K
Pytaniem jest:
Co jest moim priorytetem, celem i jak go osiągnę.

Co jest Twoim celem - wiedza gramatyczna (perfekcyjne wyrecytowanie definicji, kiedy używamy czasu przeszłego), czy może choćby intuicyjne, ale poprawne użycie określonych form przeszłych we właściwym kontekście?


1. "Zna zwroty i wyrazy" - czyli potrafi coś nazwać, powiedzieć w czym problem, przekazać informację itp - choć w stylu "kali jeść, Kali pić".

Pytanie: Słówka zna, bo :
a) wkuwał sam w domu?
b) ćwiczył to słownictwo z nauczycielem, "wypowiadał zdania/ich fragmenty, czyli mówił po angielsku?
c) nauczyciel po polsku opowiadał, jak takiego słownictwa używać?


2. Zna przysłówki, przymiotniki i używa ich, również z "too/enough".

Czy wystarczy, gdy wytłumaczymy im (oczywiście po polsku) kiedy i jak używać too/enough i wypełnimy ćwiczeniówkę, by uznać, że osiągnęliśmy cel/sukces?

Czy może powinniśmy tak poprowadzić lekcję, by uczniowie się "komunikowali", czyli by każdy z nich przedstawił kto w rodzinie jest zbyt gruby, a która lekcja zbyt trudna?


3. Infinitive/gerund.

Co im przyjdzie ze znajomości odpowiedniej formy w przypadku takiego, czy innego czasownika, gdy nie będą znali słów, które można by w takich zdaniach użyć?

Jak ich tego nauczyć?

a) podajemy definicję, tłumaczymy cierpliwie (po polsku) "drogie dzieci po następujących czasownikach stosujemy..."Co potem? Pozostaje dać dzieciom pracę domową - wkujcie listę. Znam takie przypadki.
Nauczyciel-wykładowca opowiada, a dzieci uczą się języka obcego poza szkołą.

b) ćwiczymy z uczniami wybrane czasowniki, każdy uczeń powtarza/układa własne zdania.
Komunikują się - jeden podaje informację, drugi ja rozumie.
Każdy potrafi powiedzieć, że nie znosi wkuwania słówek, czy zasugerować co zrobić z danym problemem.


4. Łączy przymiotniki - plan wynikowy nazywa wynik pracy szkolnej - "łączy w pary przymiotniki" - ale Ty, jako inteligentny człowiek i absolwent filologii wiesz czemu służyć ma znajomość języka.
Uczeń ma znać te przymiotniki i umieć ich używać, a nie rozumieć, czy pamiętać zasady.

Zrób eksperyment. Poproś kolegę, by przeprowadził "egzamin ustny" w formie choćby takiej na na maturze podstawowej - opisy/rozmówki itp.

Nie zdziw się, gdy Twoi najlepsi uczniowie, którzy tak świetnie znają zasady, definicje i w pocie czoła uzupełniali w domu ćwiczeniówkę pokażą badziew, a kilku "cieniasów" okaże się całkiem wygadanymi.

Twoim celem jest ten drugi.

Oni uczą się języka, by móc uczyć się, czy studiować, podróżować, mieszkać ,czy pracować zagranicą.

To jest cel naszej pracy - ich umiejętności praktyczne, czyli umiejętności komunikowania się.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=7230


Copyright (c) 2009 Weidmuller | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.